دکتر مهدی اصفهانی

دکتری تخصصی روانشناسی

آفلاین
شماره نظام: 1960
5
امتیاز
1960
شماره نظام

دکتر مهدی اصفهانی

سوابق علمی و تحصیلی :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

      1)  فارغ التحصیل دکتری تخصصی روانشناسی دانشگاه اصفهان

2) رتبه هفتم کنکور دکتری تخصصی روانشناسی

3)  فارغ التحصیل کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی دانشگاه اصفهان

4)  رتبه دهم روانشناسی بالینی و رتبه هشتم روانشناسی عمومی کنکور سراسری کارشناسی ارشد

5)  فارغ التحصیل کارشناسی روانشناسی بالینی دانشگاه اصفهان

6)  دارای پروانه تخصصی اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره

مقالات علمی- پژوهشی :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

1)   بررسی تأثیر درمان دیدگاه زمان در کاهش نشانه­ های وسواس و اجبار. فصلنامه علمی پژوهشی روانشناسی بالینی دانشگاه سمنان. اسفند1393

2)   بررسی تأثیر روش مواجهه و جلوگیری از پاسخ به شیوه خوددرمانی در کاهش نشانه های اختلال وسواس-اجبار : دو ماهنامه علمی-پژوهشی دانشور رفتار، دانشگاه شاهد تهران. اردیبهشت 1386

An evaluation and comparison of the effects of time perspective therapy, acceptance and commitment therapy and narrative therapy on severity of symptoms of obsessive-compulsive disorder. Journal of Indian academy and applied psychology.(2015)

The causal model of relation between marital relationship status and mental health in infertile individuals .International Journal of Psychological and Behavioral Research.2014.(manuscript acceptance).

Meta-analysis of individual and environmental factors that influence people’s addiction tendencies .Int High Risk Behav Addict. 2012; 1(3): 92-99

همایش های ملی و بین المللی :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

1)    اثربخشی حکایت درمانی بر شدت نشانه های اختلال وسواس-اجبار. دومین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم تربیتی و رفتاری. 1396

2)     تاثیردرمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر نشانه اختلال وسواس اجبار. اولین همایش درمان های رفتاری موج سوم، دانشگاه علوم پزشکی کاشان. 1394

3)     مدل علی رابطه­ سرمایه روانشناختی و ابعاد رفتارشهروندی سازمانی، در کارکنان شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان. فصلنامه علمی پژوهشی تازه های روانشناسی صنعتی- سازمانی.1393

4)  اثر بخشی روش مواجهه و جلوگیری از پاسخ به شیوه خود درمانی در کاهش علایم وسواس وارسی دانشجویان. هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان. دانشگاه صنعتی اصفهان. 1393

5)      اثربخشی روش مواجهه و جلوگیری از پاسخ به شیوه ی خود درمانی بر كاهش علائم  وسواس  شستشو  در میان دانش آموزان دوره متوسطه. ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان تبریز. 1392

6)      اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد مادران مبتلا به اختلال وسواس- اجبار بر میزان مشکلات رفتاری کودکان آنها. ششمین همایش بین المللی روانپزشکی کودک و نوجوان تبریز . 1392

7)      اثربخشی گروه­درمانی شناختی­رفتاری(CBT) ، درمان نگهدارنده با متادون(MMT) و درمان نگهدارنده با بوپرونورفین(BMTبر بازگشت به اعتیاد و ولع­مصرف مجدد در بیماران وابسته به مواد­مخدر. هفتمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، دانشگاه علوم پزشکی تهران. 1392

8)     مدل علی رابطه ویژگی های شخصیتی، سبک های هویتی و عملکرد خانواده با گرایش به اعتیاد دانش آموزان پسر دوره متوسطه. هفتمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، دانشگاه علوم پزشکی تهران. 1392

9)    فراتحلیل نقش شاخص های روانشناختی در بیماری های روان تنی . پنجمین کنگره ملی روان تنی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد.  1392

10)    بررسی اثر بخشی درمان شناختی رفتاری بر کاهش وسوسه مصرف مجدد مواد مخدر در بیماران تحت درمان نگهدارنده با متادون. اولین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، دانشگاه ارومیه.1391

11)      فراتحلیل بررسی عوامل محیطی موثر بر گرایش به اعتیاد. اولین کنگره بین المللی دانشجویی اعتیاد، دانشگاه ارومیه.1391

12)    بررسی رابطه بین نگرش های مذهبی بر هوش هیجانی و سلامت روانی در دانشجویان دانشگاه اصفهان : دومین کنگره انجمن روانشناسی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی . 1385

13)     درمان رفتاری اختلال وسواس-اجبار : هفتمین هفته پژوهش دانشگاه اصفهان و پنجمین هفته پژوهش جمهوری اسلامی ایران. 1383

14)     مقالات تخصصی روانشناسی با موضوعات کاربردی : نشریات هفته نامه شهروند امروز، روزنامه اصفهان امروز، ماهنامه پیام پزشک و سایت پزشکی سلامت نیوز

The relationship of cognitive style and locus of control with students academic achievement in university of isfahan : international conference of cognitive science (3-5march 2009 . Tehran-iran).  

 

تألیف و ترجمه کتاب :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

1)       وسواس درنوجوانان(راهنمای کاربردی تشخیصی ودرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد): انتشارات دانش پژوهان برین. چاپ اول1397. تألیف.

2)       روانشناسی معنویت :  انتشارات افسر. چاپ اول 1393. تألیف.

 

3)       راهنمای آموزشی و عملی درمان وسواس : انتشارات فرهنگ پژوهان دانش (چاپ اول،1387).چاپ دوم 1389. تالیف.



کارگاه های آموزشی :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

1)       برگزاری کارگاه های آموزشی درمان شناختی-رفتاری اختلالات روانشناختی ، مرکز مشاوره توحید( از سال 1388، درحال ادامه همکاری ).

2)      برگزاری کارگاه های آموزشی آسیب شناسی روانی، مرکز مشاوره توحید( از سال 1388، درحال ادامه همکاری).

3)     برگزاری کارگاه آموزشی سه روزه پیشگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر، پایگاه هوانیروز ارتش (مرداد 1386).

دوره های آموزشی :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

1)       کارگاه آموزشی درمان روان پویشی فشرده کوتاه مدت، مرکز مشاوره توحید (اسفند1394).

2)      کارگاه آموزشی درمانهای رفتاری موج سوم و درمانهای پست مدرن (1393).

3)       کارگاه آموزشی Stress management durch Entspannung : دومین کنگره بین المللی اختلالات سایکوسوماتیک، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (اردیبهشت 1387).

4)     کارگاه آموزشی Relaxation therapy and practical autogenic method  : دومین کنگره بین المللی اختلالات سایکوسوماتیک، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (اردیبهشت 1387). 

سوابق تدریس :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

در دانشگاههای دولتی، آزاد و سایر مراکز آموزشی

1) آسیب شناسی روانی پیشرفته

2) روانشناسی کودکان استثنایی

3) نظریه های روان درمانی

4) روانشناسی پویایی گروه

5) روانشناسی تفاوت های فردی

6) روانشناختی شناختی

7) فنون مشاوره و روان درمانی

8) اصول روانشناسی بالینی

9) روش تحقیق

سوابق شغلی :::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

1)   روانشناس بالینی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی توحید با شرح وظایف: مشاوره و روان درمانی، مدرس دوره های تخصصی آسیب شناسی و درمان(1385- درحال ادامه همکاری).

2)    ارزیاب و عضو تیم اجرایی پروژه پژوهشی تحلیل شغل و کانون ارزیابی مشاغل

3)   روانشناس بالینی مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی مجتمع فولاد مبارکه با شرح وظایف: مشاوره و روان درمانی، مصاحبه های استخدامی و همکاری با تیم روانشناسی صنعتی- سازمانی (1395- 1385).

4)  روانشناس بالینی مرکز بهداشت حرفه ای ذوب آهن اصفهان با شرح وظایف: انجام معاینات روانشناختی دوره ای و استخدامی کارکنان (1391-1388).

5)  روانشناس بالینی واحد چکاپ و طب کار بیمارستان تخصصی خانواده با شرح وظایف: انجام معاینات روانشناختی دوره ای و استخدامی شرکت های هسا، راه آهن و ...(1390- 1385).

6)   افسر وظیفه و روانشناس واحد مشاوره مرکز بهداشت و درمان پایگاه چهارم رزمی پشتیبانی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با شرح وظایف: مشاوره و روان درمانی و انجام معاینات روانشناختی دوره ای واحد طب هوایی(1386-1384).

7)  روانشناس بالینی مرکز بهداشت حرفه ای مجتمع فولاد مبارکه، شرح وظایف: انجام معاینات روانشناختی دوره ای و

استخدامی کارکنان (1384-1382).

 

دکترای تخصصی روانشناسی و مشاورهافسردگی، وسواس، خانواده، روانکاوی، هیپنوتیزم
متخصص اعصاب و روان | روانپزشکدارو درمانی
دکترای تخصصی روانشناسیخانواده درمانی | زوج درمانی | مشاوره پیش ازدواج | طلاق
دکترای تخصصی روانشناسیخانواده درمانی | زوج درمانی | مشاوره پیش ازدواج | طلاق
کارشناسی ارشد روانشناسی خانواده درمانی | روابط بین فردی | درمان فردی | زوج درمانی
دکترای روان شناسی سلامت اختلالات خلقی | مشاوره فردی | بیماری های روان تنی
متخصص اعصاب و روان | روانپزشکدارو درمانی
متخصص اعصاب و روان | روانپزشک